Friday 22 April 2016

Cerita Kelakar

Assalamualaikum.
Dh pukul 2.00 pagi. Tapi tak jugak tidur tidur lagi. Huhuhu. Mungkin sbb petang smlm dh sedap tidur kan.
Mata ngantuk tp tkleh nak lelap pun so saje la nak update blog ni sbb ada orang tu suruh. Bila bosan bole baca katanya. Lgpun mmg tgh bosan gila ni
Tp tak tahu la nak cakap apa so
aku ceritakan la serba sedikit ttg kehidupan aku yg kelakar ni.
Huhuhu

Beberapa hari lepas aku ada buat kerja sampingan. Berniaga ayam Brother Nick tu. Sje bantu kawan mak aku berniaga. Dia pun baru nak belajar berniaga. Depan rumah je. Ada la beberapa orang datang beli. Sbb sebelah rumah tu pusat rawatan alternatif. So ramai orang dtg berubat situ. Try la ayam Brother Nick ni. Baru bukak 3 hari, Isnin Selasa Khamis dan 3 hari  jugakla aku buat benda ni, ambil pengalaman.. Agak seronok la jugak. Hasil 3 hari dapatla rm30. Penat memang penat. Tp nak sesuatu kena la berkorban kan. Sbb aku minat jugak la berniaga. Bila berniaga macam macam orang kita boleh jumpa.

Hari rabu tu aku dgn family cuti.
Saje ambil angin. Pergi kebun petik sayur. Lepastu ada pulak mamat tak betul ngorat. Masatu aku dgn adik aku duduk dekat kereta , mak ayah & adik2 aku
Gi petik sayur. Lepastu tetiba mamat tu dkt pintu rumah dia, dia buat bunyi yg lelaki suka buat nak mengurat tu. Eii. Adik aku gi tunjuk lpstu terpandang la.  Aku masuk dalam kereta. Pstu aku dgr suara dia ckp 'hi sorang ke?' dia ckp dgn adik aku. Tp ktorang buat bodoh.  Lepastu dia dtg makin dekat gais!!!!! Gila!. Aku fikir aku nak duduk je dlm kereta lpstu kunci. Tp adik aku dh cabut, aku pun lari ah sekali hahahahahaha. Kelakar je. Pstu masa dh nak balik pun asyik pandang je. Miang betul.
Creepy.

Masa hari jumaat pulak(smalam) biasanya kitorang tak pergi berniaga air kelapa & pisang goreng. Tapi semalam kitorang bukak kedai . Satu family ikut  gi kedai. Sje menyemak. Hari Jumaat niaga tenang je. Alhamdulillah air kelapa laju je orang beli. Lpstu petang tu lebih kurang pukul 3.00+++  tiba tiba ada satu truck askar datang hahahhaha. Selama ni belum pernah lg. Ada sorang turun. Mula mula dia beli air kelapa 2. Dalam hati ingatkan dia sorang beli. Tp lepastu driver dia pulak nak 2 air kelapa. Orang Kelate. Haha. Tp aku terbuat satu terlebih satu lagi kurang hahahaha then dia pun nampak mcm pelik je. Tp aku buat dek jela nak buat cemana. Lepastu tetiba ada lagi sorang turun dari belakang truck. Dia nak air jugak. Dia nak... 11 !!! Gila kau. Hahahaha pstu kitorang pun dgn penuh gigih cedok la air tu. Tp air tak cukup. Sekali dia kata " tak dapat sebelas pun takpe. Dpt 6 ke 7 jadila. Sbb nak kejar masa kan."
Hairan juga aku. Nak 11 tapi nak cepat. Hahaha so air ngam ngam la habis. Dpt la 7 air. Truck tu berlalu pergi dan kitorang pun rasa malu yg teramat hahaha lg lg aku terhadap driver tu. Beberapa min kemudian dia lalu balik kedai kitorang tp belakangnya dh kosong. (baru lepas hantar pelatih2 askar td mungkin). Dia senyum kat kitorang hahahahahaha.
the end.

Huhu 1/2 jam juga aku tulis blog ni. Dh pukul 2:31 pagi. So tidur la dulu. Byeeeeeeeeee!!
Nnt ada masa update lagi.
Selamat malam. Eh, pagi.

Xoxo ;)

No comments:

Post a Comment